Tramitació de la Cèdula d'habitabilitat
La cèdula d'habitabilitat és l'acte administratiu en virtut del qual s'acredita que un habitatge compleix les condicions de qualitat previstes en normativa vigent, i per tant és apte per a ser destinat a residència humana.La cèdula d'habitabilitat l'atorga la Generalitat de Catalunya basant-se en el Certificat d'habitabilitat emès per un tècnic, arquitecte o arquitecte tècnic. Per a la seva tramitació és aconsellable presentar còpia d'escriptures de la propietat, còpia del DNI de la propietat i rebut IBI.
La cèdula d'habitabilitat es concedeix a l'habitatge i és independent de la propietat durant la seva vigència i és necessària per a qualsevol tràmit referent a l'habitatge:
-Compravenda i lloguer
-Contractació dels subministraments de l'habitatge (aigua, gas, electricitat ...)
S'estableixen diferents durades de la vigència en funció de l'any en què s'hagi atorgat:
- Cèdules d'habitatges nova / usats atorgades abans de 2004: 10 anys.
- Cèdules d'habitatges nous / usats atorgades entre 2004 i 2012: 15 anys.
- Cèdules atorgades a partir de 2013:
- Per a habitatges de primera ocupació la vigència és de 25 anys
- Per a rehabilitació i segona ocupació, de 15 anys.
Tràmits a realitzar:
- Visita tècnica d'un arquitecte a l'immoble per prendre les dades.- Certificat d'un arquitecte visat pel col·legi d'arquitectes, conforme l'habitatge compleix amb els requisits mínims d'habitabilitat
- Presentació de la sol·licitud a la Generalitat i pagament de les taxes corresponents. El temps per obtenció de la cèdula és 30 dies des de la presentació de la sol·licitud a la generalitat.
Miguel Angel Martínez Vivar
Arquitecte Tècnic
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada