A Barcelona s'està desenvolupant una idea innovadora, un projecte en el qual s'estan fixant els mitjans de tot el món, anomenat superilles (o superblocks "en anglès), que formen part del Pla de Mobilitat 2013-2018 i tenint com a objectiu el transformar la ciutat en un entorn pensat per als automòbils a un altre centrat en el transeünt. Aquesta idea de Salvador Rueda, actualment director de l'Agència d'Ecologia Urbana de Barcelona, sembla aparentment senzilla: intentant tornar a executar la circulació dels automòbils de tal manera que els carrers interiors dins l'àmbit de nou illes es restringeixi el pas de vehicles i, d'aquesta manera, passant a ser gaudides pel vianant, on es situarían terrasses, parcs, cafeteries, gimnasos a l'aire lliure o camps de joc aquest interès queda constatat amb les publicaciones amb referència a aquesta a diaris com The New York Times entre d'altres en els que queda latent la idea de carrers per passejar, jugar sense por de trobar-nos amb cotxes, malgrat que més d'un conductor ho assimilarà com un malson.
Per què no lluitar per aquest somni? encara que tots som vianants i tots som conductors, sens dubte seria un benefici per a la nostra societat.
#urbanisme #projectes d'arquitectura # Arquitectura tècnica #Project Management de l'Edificació