Project Management Edificació i Urbanisme. Arquitectura Tècnica. Legalitzacions d'Activitats.Gestió Integral de Projectes i Construccions. Tramitació de Cèdules d' habitabilitat i Certificats d'Eficiencia Energètica. Informes i Peritatges.Taxacions i valoracions. Project Monitoring

dimarts, 6 de setembre del 2011

ARQUITECTE TÈCNIC: mirant al passat professional

És increïble com avança tot, ara que tinc una certa edat, quan miro cap al passat professional com arquitecte tècnic, puc comparar l'evolució de les tècniques que anem utilitzant en cada moment. Tinc aquesta afició, m'agrada recuperar estris i eines, que havia utilitzat durant el desenvolupament del meu treball en la construcció, fins i tot alguns d'ells són anteriors al meu naixement. Aquest és el cas del llibre que he recuperat aquest cap de setmana durant la visita a un mercat d'antiguetats, amb títol "PLANTILLA UNICA Taules per a la composició de preus de les unitats de la construcció" desenvolupat per un Aparellador anomenat MANUEL BONNET MOLOWNY i editat per Gustavo Gili el 1965 (l'any en què vaig néixer). Aquest llibre es composa de taules, plantilles i formules estàndards per a la confecció de pressupostos d'obra: des de preus auxiliars, materials, mà d'obra ..... És molt curiós, en el fons no hi ha tanta diferència amb els criteris que marquem en l'actualitat. La diferència: es feia de manera manual, amb una nitidesa i qualitat de cal.ligrafia que molts voldrien tenir.

Un altre objecte més per a la meva col.lecció !!!!!!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada