Project Management Edificació i Urbanisme. Arquitectura Tècnica. Legalitzacions d'Activitats.Gestió Integral de Projectes i Construccions. Tramitació de Cèdules d' habitabilitat i Certificats d'Eficiencia Energètica. Informes i Peritatges.Taxacions i valoracions. Project Monitoring

divendres, 25 de març del 2011

LEGALIZACIÓNS D' ACTIVITATS

Consisteix en la tramitació corresponent davant l'ajuntament per a l'obtenció de la llicència de primera ocupació prèvia a la primera utilització, i ocupació o canvi d'ús de qualsevol edifici o instal lació.
Part de la documentació aportada davant l'ajuntament, poden ser els següents documents:

* Instància de sol.licitud

* Certificat de final d'obra expedit per la direcció d'obra, signat i visat

* Fotografies de l'edifici

* Document acreditatiu d'alta a efectes d'IBI

* Justificació de compliment de la normativa sobre telecomunicacions

* Proyecte tècnic en el cas de locals, negocis ...

* En cas d'habitatges, justificació del compliment del llibre de l'edifici

* En cas d'instal • lacions destinades a altres usos i que necessitin llicència d'activitat, acta de control inicial de l'Entitat col.laboradora de l'Administració, o bé certificació de tècnic en els supòsits acollits al règim de comunicació

Gestió de llicència d'obres menors a l'Ajuntament de Manresa

 
REHABILITACIONS I REFORMES A MANRESA  
A més de realitzar-li pressupost i assessorament sense compromís li gestionem a l'ajuntament de Manresa, els permisos corresponents a cada actuació, per obtenir la llicència d'obres preceptiva.





  • Descripció del tràmit: És la llicència que es requereix per dur a terme obres de:

    a) Obres de nova construcció. Construccions d'escassa entitat constructiva i senzillesa tècnica que no tinguin, de forma eventual o permanent, caràcter residencial ni públic i es desenvolupin en una sola planta.
    b) Obres d' intervenció parcial en edificacions: ampliació, modificació, reforma o rehabilitació. Es considera ampliació l'obra que no suposa una variació essencial en la volumetria o en la composició general exterior i no afecta elements o parts d'edificació objecte de protecció. - Modificació, reforma o rehabilitació: Si no suposen una variació essencial en la composició general exterior, en el conjunt del sistema estructural, no tenen per objecte canviar els usos característics del edifici , i no afecten elements o parts d'edificació objecte de protecció.
    c) Murs de contenció de terres.
    d) Construcció de dipòsits i piscines.
    e) Elements o instal.lacions que requereixin estructura o suport autònoms i sempre que no modifiquin la configuració arquitectònica dels edificis.
    f) Grúes o aparells elevadors en sòls de titularitat privada.
    g) Tala d'arbres integrats en arbreda en sòls de titularitat privada.

INSPECCIÓ TÉCNICA DELS EDIFICIS

Aquest tràmit l'ha de demanar la PROPIETAT d'un edifici que tingui una antiguitat igual o superior a 40 anys, segons disposició transitòria de l'Ordenança municipal de regulació del deure de conservació dels edificis.

La propietat ha de designar el tècnic que realitzarà la inspecció mitjançant una sol licitud a l'ajuntament, l'entrada a l'ajuntament de la ITE i finalment, en cas de ser necessari, realitzar les actuacions esmentades en l'informe tècnic en els terminis definits.

El ITE serà realitzat per tècnic competent, arquitecte o arquitecte tècnic, que emetrà un dictamen tècnic el contingut serà determinant per fixar les mesures a adoptar en cada cas i en funció de les possibles deficiències estructurals que es constaten en l'edificació.

El INFORME de ha d'incloure:
Descripció i fotografies de l'estat actual de les façanes, mitgeres, patis i cobertes

* Descripció de l'estructura vertical i horitzontal

* Descripció de les instal.lacions comunitàries (sanejament, aigua, gas i electricitat)

* Condicions d'accessibilitat de l'edifici

* Deficiències detectades, la seva qualificació (greus o lleus) i el termini per esmenar

* Qualificació de l'estat general de l'edifici (molt greu, amb deficiències greus, amb deficiències lleus i sense deficiències).



El CERTIFICAT D'APTITUD

A partir de l'Informe Tècnic, l'administració emetrà el Certificat d'Aptitud, qualificant l'edifici d'apte o no apte.

El certificat d'aptitud serà emès per l'Agència de l'Habitatge de Catalunya o bé pels ens locals que hagin volgut assumir aquesta competència. En aquest cas, caldrà que comuniquin la informació necessària a l'Agència d'Habitatge de Catalunya per poder fer el seguiment de la qualitat del parc d'edificis.

El certificat d'aptitud té una vigència de 10 anys transcorreguts els quals haurà de renovar-seguint el mateix procediment i dins de l'any següent al de la seva caducitat.

El OBJECTIU d'aquestes inspeccions a tramitar els ajuntaments, és actualitzar l'estat de conservació del parc d'edificis d'habitatges de les ciutats per millorar la seguretat dels edificis i de les persones.

El termini per a passar les inspeccions:
ANTIGUITAT DE L'EDIFICI TERMINI MÀXIM PER PASSAR LA INSPECCIÓ
Anterior a 1930 Fins al 31 desembre 2012
Entre 1931 i 1950 Fins al 31 desembre 2013
Entre 1951 i 1960 Fins al 31 desembre 2014
Entre 1961 i 1970 Fins al 31 desembre 2015
A partir de 1971 Fins al 31 de desembre de l'any en que l'edifici compleixi els 45 anys d'antiguitat

TRAMITACIÓ DE LLICÈNCIA D'OBRES MENORS A L'AJUNTAMENT DE VIC



LI TRAMITEM LA LLICÈNCIA D'OBRES MENORS A L'AJUNTAMENT DE VIC



 Tipologia d'obres
Inclou aquelles obres  que no tingui la consideració d’obra major:
  • Substitució de paviments que no alterin l’estat de càrregues de l’edifici 
  • Substitució o nova instal·lació de revestiments interiors (enrajolats, estucats, enguixats, etc.);
  • Substitució de fusteria (portes, finestres, persianes, baranes); 
  • Col·locació, reparació i substitució de cels rasos; 
  • Substitució d’aparells sanitaris, safareigs, marbres o mobles de cuina; la reparació de cobertes i terrats;
  • Reforma de locals i habitatges que no en modifiqui substancialment la distribució;
  • Instal·lació de baixants, connexions; 
  • Col·locació de portes, persianes i reixes en obertures,
  • etc. 
 Documentació que s'ha de presentar
  • Instància model de sol·licitud de llicència d’obres
  • Plànol o croquis a escala en el qual, si es fa una reforma, es marcaran amb negre les obres que es conservin; amb groc, les que cal que desapareguin, i amb vermell, l’obra que s’ha de construir.
Temps que triga
Un mes a partir de la data d’entrada de la sol·licitud de llicència d’obres al Registre General de l’Ajuntament. Si ha transcorregut el termini i no s’ha dictat cap resolució expressa, la sol·licitud es considerarà acceptada, llevat que s’adquireixin facultats urbanístiques que contravinguin la llei o el planejament, i en aquest cas el silenci serà negatiu.

Despeses
En el moment de la sol·licitud caldrà satisfer les taxes previstes a l’Ordenança fiscal núm. 6 de l’Ajuntament. Un cop concedida la llicència, s’haurà de satisfer l’impost de construccions, instal·lacions i obres, i la taxa de llicències urbanístiques, d’acord amb l’ordenances fiscals núm. 5 i 7 respectivament.

Pagament
Les taxes de sol·licitud s’abonaran en efectiu, al Registre. El cobrament de les taxes i de l’impost correspon a l’Organisme Autònom de Recaptació de la Diputació de Barcelona.