Project Management Edificació i Urbanisme. Arquitectura Tècnica. Legalitzacions d'Activitats.Gestió Integral de Projectes i Construccions. Tramitació de Cèdules d' habitabilitat i Certificats d'Eficiencia Energètica. Informes i Peritatges.Taxacions i valoracions. Project Monitoring

dijous, 19 de gener del 2012

Realització de Projectes de rehabilitacions integrals, reformes i manteniment d'edificis.

Actualment cada vegada hi ha més necessitat de cuidar i mantenir els nostres edificis. A més de resoldre i actuar sobre els problemes que poden anar apareixent, hem de pensar que cada vegada surten al mercat millors productes que podem anar incorporant a les edificacions per millorar el conford i un major estalvi energètic que acabarà beneficiant la butxaca.
En el cas de plantejar una rehabilitació realitzem una inspecció tècnica inicial de l'edifici per analitzar les deficiències. Posteriorment elaborem un estudi proposant les obres que haurien executar, i enfocarem com orientar-lo de cara als permisos corresponents. (Obra major, menor o comunicat de treballs, depenent de cada ajuntament)

En el cas d'actuar en una comunitat de propietaris, també realitzem l'assessorament i l'exposició dels treballs en juntes de la comunitat si fos necessari, aclarint els dubtes i explicant convenientment totes les opcions possibles.

També és important el fet que aportarem un pressupost orientatiu de les obres, per poder valorar la repercussió dels treballs a cada inquilí o propietari.

Durant la realització de les obres posem a disposició del client un tècnic competent (aparellador o arquitecte tècnic) per coordinar i supervisar els treballs realitzats. Paral · lelament estarà en permanent contacte amb la propietat per informar-li en tots els aspectes, tant tècnic, econòmic i de planificació. Quan sigui necessari també actuarà com a agent d'arbitratge en el cas de desacords.

 Els nostres projectes abasten entre altres les següents actuacions:

· Terrassa, cobertes, terrats ...
· Estructures afectades per humitats, aluminosi i tot tipus de patologies
· Façanes exteriors i patis interiors
· Instal · lacions interiors de l'habitatge i canalitzacions pluvials
· Instal · lació d'ascensors
· Ampliacions d'habitatges
· Reformes interiors, cuines ...
· ...

També aportarem documents tècnics com:
· Certificats d'habitabilitat
· Informes de Solidesa
· Inspeccions tècniques dels Edificis
· ...

dimecres, 2 de novembre del 2011

NOU DECRET A CATALUNYA PER REGULAR ELS APARTAMENTS TURISTICS

FUTUR REGISTRE I CONTROL DELS APARTAMENTS PRIVATS DESTINATS A ÚS TURÍSTIC

La direcció general de Turisme de la Generalitat treballa en el nou decret mitjançant el qual es pretén regularitat permet censar els habitatges particulars destinades a un turístic, ja que en l'actualitat no es té constància de cap registre i és impossible determinar que volum de negoci es està produint.
Es pretén que el futur text determini la responsabilitat solidària del gestor i del propietari del pis en cas de produir-problemes.

En aquest document també es reconeix a les comunitats de veïns i propietaris la possibilitat legal de vetar aquest tipus d'activitat en els seus edificis si així queda recollit en els seus estatuts. També els ajuntaments tindran l'autoritat reconeguda per permetre o vetar l'ús turístic dels habitatges mitjançant els corresponents plans d'usos.

Aprovant el títol 3 de la llei òmnibus (previst per al proper mes de desembre) actualment en tràmit parlamentari, la direcció general de Turisme de la Generalitat podrà aprovar el seu decret. Aplicant aquesta llei els habitatges d'ús turístic passen a estar considerades com empreses turístiques i estaran controlades segons les normatives de Turisme, com els hotels, pensions, aparthotels o cases rurals.

El decret estableix com habitatge destinat a ús turístic la que es lloga per estades inferiors a 31 dies, i no els tres mesos que es fixaven en l'anterior normativa.La intenció és que es pugui crear un registre efectiu de tots aquests habitatges.

Una altra novetats a introduir és la de derogar la sol · licitud de llicència d'activitats que atorgaven els ajuntaments, i és necessària únicament una comunicació prèvia de l'activitat al consistori. No obstant els ajuntaments hauran de valorar la viabilitat del negoci depenent de l'aplicació dels plans d'usos.

En realitzar aquesta comunicació s'haurà de declarar que l'habitatge disposa de cèdula d'habitabilitat i aportar les dades del gestor i propietari de l'habitatge

També s'està valorant que la Generalitat pugui intervenir en la publicitat d'aquests habitatges a través d'internet, servirà per realitzar un major control i evitar que s'escapin a l'inspecció de la Generalitat o dels ajuntaments, organisme encarregats de vetllar pel compliment del decret.

dimarts, 1 de novembre del 2011

REHABILITACIÓ I REFORMES :TADELAKT Revestiments Naturals amb colors


TADELAKT 

 


És una tècnica de revestiment de parets, sostres, terres i altres elements de decoració, mitjançant un lliscat l'origen prové del Marroc. S'utilitza una argamassa (calç hidràulica, pigments i minerals) formada per una calç específica de la regió i que posteriorment es compacta amb pedres, atorgant un acabat amb una brillantor especial.



                          


Aquesta tècnica s'ha anat transferint pels berbers de generació en generació des de l'antiguitat. La paraula tadelakt prové de verb marroquina "dellek", significant fregar, pastar, aixafar ...

Inicialment s'utilitzava per a la impermeabilitzar cisternes que servien per emmagatzemar aigua potable.

Posteriorment s'empraria en la construcció de palaus i dels coneguts banys orientals "hammams" pels seus característiques de resistència i estanquitat a l'aigua.

S'aconsella aquesta tècnica tant en obra nova, com en obres de reformes i de rehabilitació, entenent que és una bona opció per aplicar en decoració d'interior, paviments continus i paraments exteriors, ja que ofereix. un aspecte estètic llis i sedós, deixant respirar el suport, actuant d'aquesta manera com un regulador hidròmetre natural.



dijous, 8 de setembre del 2011

DECRET :"CONDICIONS D'HABITABILITAT DELS HABITATGES I LA CÈDULA D'HABITABILITAT"

Legislació i normatives

CONDICIONS D'HABITABILITAT DELS HABITATGES I LA CÈDULA D'HABITABILITAT”



El Departament de Medi Ambient i Habitatge regula amb aquest Decret les condicions d'habitabilitat que han de tenir els habitatges en el territori de Catalunya,  diferenciant:

·         Habitatges de nova construcció, inclouen els d'obra nova i els resultants de la reconversió d'una edificació existent o d'obres de gran rehabilitació. Aquests habitatges han de complir com a mínim les condicions d'habitabilitat previstes a l'annex 1.
·         Habitatges usats o preexistents, que han de complir com a mínim les condicions d'habitabilitat que es determinen a l'annex 2. Algunes de les novetats respecte al decret anterior (decret 259/2003) són:

o   La superfície mínima augmenta de 30m2 a 40 m2 en el cas dels habitatges nous.
o   En el cas dels habitatges usats se segueix fixant un mínim de 20 m2 de superfície útil.
o   En el cas dels habitatges construïts abans del 1984 només es permeten aquests 15 m2 sempre i quan l'habitatge no sigui transmès.