Project Management Edificació i Urbanisme. Arquitectura Tècnica. Legalitzacions d'Activitats.Gestió Integral de Projectes i Construccions. Tramitació de Cèdules d' habitabilitat i Certificats d'Eficiencia Energètica. Informes i Peritatges.Taxacions i valoracions. Project Monitoring

dilluns, 21 de maig del 2012

PROJECTE DE REHABILITACIÓ D'OBRA: Tractaments de protecció i Curació de la Fusta



 Quan preparem un projecte de rehabilitació l'arquitecte tècnic valorarà si cal 
Coberta de fusta
actuar sobre elements de fusta afectats per diferents patologies (humitat, plagues,fisures ..) analitzant en primer lloc si és recuperable o bé si ha de patir una substitució generalitzada de tots aquests elements.





Carcoma
Termita
         

La fusta és un material orgànic que pot ser atacat per fongs i insectes xilòfags que s'alimenten d'ella, generalment insectes com el tèrmit i el corc.

De manera resumida es defineix seguidament diferents actuacions per reconstruir i consolidar elements constructius de Fusta


Sistema de Injecció

    * Anàlisi dels elements de fusta afectats per comprovar la profunditat, gravetat i localització de l'atac.

    * Es comprova l'estabilitat de l'element.

    * Procés de neteja de la zona a tractar.

    * Substitució de la fusta que hagi perdut la capacitat mecànica, d'altra sana tractada prèviament.

    * Sanejament de les capes de pintura i vernissos existents

    * Injecció mitjançant el sistema de trepant a pressió d'un insecticida i fungicida en els elements de fusta a tractar.

    * Polvoritzat, pinzellat o bany amb un insecticida i fungicida.

    * Formació de barreres aïllants en els murs i terres si cal, mitjançant sistema de trepants múltiples, en cas de tèrmit subterrània.

Sistema de gasejat

    * Anàlisi dels elements de fusta afectats per comprovar la profunditat, gravetat i localització de l'atac.

    * Es comprova l'estabilitat del elemento.Proceso de neteja de la zona a tractar.
    * Substitució de la fusta que hagi perdut la capacitat mecànica, d'altra sana tractada previamente.Introducción de les peces en cambra segellada, utilitzant gasos totalment inerts, que no representen cap tipus de perill i totalment respectuós amb el medi ambient.


Sistema d'Esquers

    * Instal · lació d'estacions de control a terra i en llocs on s'ha detectat activitat de tèrmits, introduint un esquer alimentari biocida amb un ingredient actiu que actuarà en l'organisme  biològic dels tèrmits.


Sistema amb resines epoxídiques


    * Sistema de consolidació i restauració de la fusta, aplicant noves tècniques consigiendo la capacitat mecànica original de la fusta i conservant al mateix temps tot el seu valor artístic, històric i funcional.


    * Bàsicament el sistema consisteix en l'eliminació de la fusta deteriorada, que ha perdut la seva capacitat mecànica original, i la seva substitució per un nou material capaç de restablir les funcions perdudes. Aquest material està compost per resines epoxídiques, idònies per poder obtenir un comportament similar al de la fusta, ja sigui en estat pur o en forma de morter. Aquest material absorbeix les tensions de compressió, de tracció i cisallament, de la mateixa manera que en una construcció nova de fusta. Presenta una gran adherència a la fusta, sense patir contraccions per canvis de temperatures.


Sistema de varetes de fibra de vidre


    * Aplicació de varetes de fibra de vidre, pretensazas i reforçades amb polièster amb una alta resistència a la flexotracció i mòdul d'elasticitat similar al de la fusta, evitant així possibles fissuracions.



    * Aquestes varetes tenen com a funció absorbir els esforços tallants i les sol · licituds a tracció i ser element de connexió entre el morter de resina epoxi i la fusta sana.



Professionals

Quan realitzem un projecte de rehabilitació i reforma, en el qual és necessari actuar sobre estructures i elements de fusta, confiem en l'assessorament de tècnics especialitzats en la matèria, que ens proposaran solucions i pressupost de les opcions més idònies segons el programa de treball que presentem, i coordinant juntament amb l'arquitecte tècnic els treballs a desenvolupar.

No només actuaran com a assessors sinó que també disposen de recursos humans per al tractament especialitzat de la fusta així com una àmplia gamma de productes químics garantits.

dijous, 17 de maig del 2012

CÈDULES D'HABITABILITAT: La Generalitat treballa en un decret que reduirà la superfície de les habitacions


Arquitectes, Arquitectes tècnics i promotors opinen que d'aplicar-se el futur decret, permetrà dissenyar habitatges que s'adaptaran als nous perfils de famílies de la nostra societat:

Els perfils de família han canviat al llarg d'aquests darrers anys, de manera que ara formen part solters, divorciats, parelles, famílies amb fills, monoparentals, pares i mares separats amb custòdia compartida que es reparteixen a dies el pis, etc
Tot tipus de convivències que es reflejadan en la tipologia dels habitatges construïts, per satisfer les necessitats de cada un d'elles. Per tot això la Generalitat està elaborant un decret d'habitabilitat, actualment en exposició pública, per flexibilitzar les superfícies i distribucions dels pisos, per adaptar-los a les noves necessitats socials i també a les del sector de la construcció.

Una de les primeres pretensions de la norma és el mantenir la superfície mínima dels habitatges en 40 metres quadrats, alhora que es redueixen les dimensions de les habitacions. D'aquesta manera, les habitacions dobles passaran de tenir un mínim de deu metres a només vuit i, en el cas de les individuals, de vuit a sis metres quadrats.

Els espais més petits, adreçats als nous models de família, guanyen terreny. A Barcelona, ​​les famílies monoparentals és la modalitat de família més estesa, integrada en la seva major part per dones. Superen a les llars formades per parelles sense fills.

Una altra novetat que exposarà la nova normativa tindrà relació amb la concessió de cèdules d'habitabilidad.En el cas dels habitatges de nova construcció vigència passarà dels 15 als 25 anys, ja que es considera que amb l'evolució dels materials emprats en seva construcció i els requisits del Codi Tècnic d'Edificació, els habitatges no es deterioraran fins a perdre l'habitabilitat en 25 anys.

dilluns, 14 de maig del 2012

LLOGUER D'HABITATGES: REFORMA DE LA LLEI D'ARRENDAMENTS URBANS


El Govern va aprovar divendres passat una reforma de la Llei d'arrendaments urbans que implicarà entre altres els següents canvis substancials:

   

  • Reducció de cinc a tres anys del període obligatori del contracte de lloguer d'un habitatge, mentre que la prolongació automàtica del contracte quan caduca, disminuirà de tres a un any, ampararando als inquilins perquè romanguin en l'habitatge durant un màxim de quatre anys, en lloc dels vuit anys actuals.

  • El llogater tindrà la possibilitat de deixar l'habitatge avisant tan sols un mes d'antelació

  • L'arrendador de l'habitatge podrà recuperar-la com habitatge habitual mitjançant un mes de preavís, acreditant convenientment la necessitat d'ocupar la casa, i existint la possibilitat d'indemnització a l'inquilí.
  •  Agilització en el procés dels desnonaments necessitant únicament un requeriment notarial o judicial previ

  •  L'inquilí per poder frenar el desnonament disposarà de 10 dies per pagar.

  • Pacte entre les dues parts de la modalitat d'increment de la mensualitat del aquiler

  • Pacte d'opció a compra preferent per part del llogater

  • Regulació de les Societats Cotitzades d'Inversió Immobiliària (SOCIMIs), dedicades a la gestió de carteres d'habitatges de lloguer, per fomentar la seva expansió.

  • Per tal d'impulsar que més habitatges de mercat lloguer, s'inclouran incentius fiscals, com exempcions del 70% en l'impost de la renda per als propietaris no residents a Espanya que disposin els seus habitatges en lloguer, i de fins al 100% si aquests propietaris resideixen a la Unió Europea i tenen entre 18 i 30 anys.
  • En l'àmbit de la seguretat jurídica de l'arrendador, la llei inclourà que comprador d'un habitatge només s'haurà de mantenir el contracte amb l'inquilí subscrit amb l'anterior propietari si el contracte està inscrit en el Registre de la Propietat.

divendres, 10 de febrer del 2012

FASES DE LA INSPECCIÓ TÈCNICA DELS EDIFICIS (ITE): Documentació.Inspecció, Assajos, Informe, Certificat d'Aptitud, Resparacions

Amb la finalitzat que la propietat o comunitat tingui coneixement de com es realitza i en què consisteix la Inspecció Tècnica d'un Edifici, procedeixo a descriure breument les fases bàsiques d'actuació:

DOCUMENTACIÓ PRÈVIA

 Mitjançant el tècnic competent (arquitecte o arquitecte tècnic) demanarem a la propietat un seguit de documentació que considerem útil i de gran ajuda, prèviament a la inspecció de l'edifici. Aquesta documentació consistirà bàsicament en plànols de l'edifici tant a nivell estructural com d'instal · lacions, informació referent a les actuacions relacionades amb el manteniment i conservació dels elements de l'edifici, possibles modificacions reformes o rehabilitacions. És a dir qualsevol document referent a la construcció pot ser de gran ajuda ho saber al tècnic.

INSPECCIÓ DE L'EDIFICI 

Consistirà en una inspecció organolèptica, és a dir, prendrem nota descrivint les incidències detectades simplement a nivell visual, auditiu, olfactiu i tàctil. Les incidències poden ser des de detecció de sorolls, acumulacions i / o filtracions d'aigua, d'humitats superficials, deterioraments en material, esquerdes i fissures, desploms ...

ASSAIGS I PROVESEl tècnic encarregat de l'informe valorarà la necessitat de realitzar altres assajos o proves, que seran realitzades per altres professionals o empreses homologades i especialitzades, com laboratoris, que emetran al seu torn informe tècnic, i que seran adjuntats a l'informe general. Aquesta actuació representarà un cost addicional, i que es dendrá de valorar independentment, a efectes de tenir una idea aproximada del cost dels mateixos.


INFORME 

És possible que l'informe que es desprèn de la inspecció hagi redactar seguint un model o formulari establert per cada ajuntament. Per tal de completar el mateix, es podrà incloure qualsevol altre tipus de document elaborat pel tècnic així com una descripció de l'estat general de conservació de l'edifici, relació de lesions existents i deteriorament dels diferents elements revisats.

TRAMITACIÓ.CERTIFICAT D'APTITUD 

Elaborat l'Informe Tècnic, s'ha de tramitar en la corresponent administració perquè emeti el certificat d'aptitud, qualificant l'edifici d'apte o no apte. Aquest certificat d'aptitud serà emès per l'Agència de l'Habitatge de Catalunya o bé pels ens locals que hagin volgut assumir aquesta competència. El certificat d'Aptitud té una durada de 10 anys transcorreguts els quals s'haurà de renovar novament seguint el mateix procediment i dins l'any següent al de la seva caducitat.

REPARACIONS 

Després d'obtenir l'informe, es procedirà a solucions i de aquells problemes detectats, actuant segons la seva gravetat, reparar o substituir, després de realitzar una valoració de costos. En aquest aspecte el tècnic també podrà assessorar convenientment, i definir el procés de reparació, tant a nivell econòmic, de terminis i de qualitat.

Per més informació ARTICLES ITE