Project Management Edificació i Urbanisme. Arquitectura Tècnica. Legalitzacions d'Activitats.Gestió Integral de Projectes i Construccions. Tramitació de Cèdules d' habitabilitat i Certificats d'Eficiencia Energètica. Informes i Peritatges.Taxacions i valoracions. Project Monitoring

divendres, 25 de març del 2011

TRAMITACIÓ DE LLICÈNCIA D'OBRES MENORS A L'AJUNTAMENT DE VIC



LI TRAMITEM LA LLICÈNCIA D'OBRES MENORS A L'AJUNTAMENT DE VIC



 Tipologia d'obres
Inclou aquelles obres  que no tingui la consideració d’obra major:
  • Substitució de paviments que no alterin l’estat de càrregues de l’edifici 
  • Substitució o nova instal·lació de revestiments interiors (enrajolats, estucats, enguixats, etc.);
  • Substitució de fusteria (portes, finestres, persianes, baranes); 
  • Col·locació, reparació i substitució de cels rasos; 
  • Substitució d’aparells sanitaris, safareigs, marbres o mobles de cuina; la reparació de cobertes i terrats;
  • Reforma de locals i habitatges que no en modifiqui substancialment la distribució;
  • Instal·lació de baixants, connexions; 
  • Col·locació de portes, persianes i reixes en obertures,
  • etc. 
 Documentació que s'ha de presentar
  • Instància model de sol·licitud de llicència d’obres
  • Plànol o croquis a escala en el qual, si es fa una reforma, es marcaran amb negre les obres que es conservin; amb groc, les que cal que desapareguin, i amb vermell, l’obra que s’ha de construir.
Temps que triga
Un mes a partir de la data d’entrada de la sol·licitud de llicència d’obres al Registre General de l’Ajuntament. Si ha transcorregut el termini i no s’ha dictat cap resolució expressa, la sol·licitud es considerarà acceptada, llevat que s’adquireixin facultats urbanístiques que contravinguin la llei o el planejament, i en aquest cas el silenci serà negatiu.

Despeses
En el moment de la sol·licitud caldrà satisfer les taxes previstes a l’Ordenança fiscal núm. 6 de l’Ajuntament. Un cop concedida la llicència, s’haurà de satisfer l’impost de construccions, instal·lacions i obres, i la taxa de llicències urbanístiques, d’acord amb l’ordenances fiscals núm. 5 i 7 respectivament.

Pagament
Les taxes de sol·licitud s’abonaran en efectiu, al Registre. El cobrament de les taxes i de l’impost correspon a l’Organisme Autònom de Recaptació de la Diputació de Barcelona.

ESTUDIS DE VIABILITAT

Els ESTUDIS DE VIABILITAT ajuden als promotors a definir els aspectes econòmics i de planificació abans d'iniciar les promocions immobiliàries o de qualsevol negoci d'explotació.

Un estudi de viabilitat consta dels següents apartats:

* Memòria (objectius, informació prèvia, informe d'estat actual ...)

* Estudi legal-urbanístic en el cas immobiliari (normativa urbanística, dades registrals, dades cadastrals, planejament vigent, normativa d'obligat compliment ...)

* Estudi de mercat (anàlisi de l'entorn socioeconòmic local i global, estudi de l'oferta o competència, estudi de la demanda (demanda actual i demanda històrica de la zona), màrqueting estratègic (definició del producte en oferir en funció de les dades obtingudes de oferta, demanda ...), mostra del producte immobiliari de la zona i valoració econòmica d'aquesta ,...)

* Estudi econòmic (relació de despeses de l'operació (costos de construcció, tràmits administratius, llicències, honoraris tècnics ...), relació d'ingressos de l'operació, resultat de l'explotació ...)

* Estudi financer (finançament de l'operació en funció del repartiment de capital a aportar (capital propi del promotor o inversors i capital provinent de caixes o bancs: aquest repartiment juntament amb tipus d'interès de referència Euríbor i el rendiment que es vol obtenir per part de promotor i / o inversors ens determinarà el tipus d'interès comparatiu per definir la viabilitat de l'operació), cash flow previ, cash flow definitiu, valor actual net VAN (ens defineix si l'operació es converteix en viable), taxa interna de rendibilitat TIR i temps de recuperació de la inversió payback.

* Conclusions de l'estudi de viabilitat (definició de la viabilitat, condicionants de l'operació, recomanacions d'actuació, ...)

DIRECCIÓ D'EXECUCCIÓ D' OBRES

L' ARQUITECTE TÈCNIC director de l'execució de l'obra assumeix la funció tècnica de dirigir l'execució material de l'obra i controlar qualitativa i quantitativa la construcció i la qualitat de l'edificació.

Les tasques de direcció de l'execució de l'obra inclou bàsicament:

* Verificar la recepció en obra dels productes de construcció, i ordenar la realització dels assaigs i proves necessaris.

* Dirigir l'execució material de l'obra i comprovar els replanteigs, els materials, l'execució i la disposició incorrecta dels elements constructius i de les instal.lacions, d'acord amb el projecte i amb les instruccions del director d'obra (arquitecte).


* Subscriure l'acta de replanteig o d'inici d'obra i el certificat final d'obra, i elaborar i subscriure les certificacions parcials i la liquidació final de les unitats d'obra executades.

* Aportar els resultats del control realitzat.

* Aprovar el pla de gestió de residus conjuntament amb el director d'obra.

* Justificar i aprovar la necessitat del 4t nivell de subcontractació en cas de produir, conjuntament amb la DO.

Durant la construcció de les obres, i en aplicació del CTE (Codi Tècnic de l'edificació) de l'arquitecte tècnic en condició de DEO ha de portar a terme i documentar els controls següents:

* El control de recepció en obra dels productes, els equips i sistemes que se subministren a l'obra.

* El control d'execució de l'obra.

* El control d'obra acabada.

DICTAMENS I INFORMES

Correspon a l'anàlisi de diferents circumstàncies o problemes observats per part de l'arquitecte tècnic, prèvia sol · licitació del client, procedint a realitzar una exposició per escrit. Dependiento l'objecte d'anàlisi aquesta documentació adoptarà diferents format:

  • INFORME és l'exposició per escrit de les circumstàncies observades en el reconeixement de preus, edificis, documents ... o l'examen de les qüestions observades amb explicacions tècniques o econòmiques.
  • DICTAMEN és l'exposició per escrit de l'opinió que emet el tècnic sobre la qüestió sotmesa a consideració i justificada sobre la base de l'informe.
  • CERTIFICAT és l'instrument en què es verifica un fet i / o circumstàncies relacionades amb l'edificació o el sòl per a deixar constància davant de terceres persones.
  • PERITATGE JUDICIAL és la preparació, redacció i ratificació d'un dictamen pericial per part d'un tècnic, en matèria de la seva especialitat per als tribunals de justícia i també en qüestions sotmeses a arbitratges segons la legislació vigent, com a perit de les parts o com a perit de l'autoritat judicial o arbitral.